ناوار
2020-09-04داوودی سفيد
2020-09-04[vc_row rtl_reverse=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text css=”.vc_custom_1599234070791{margin-top: 2% !important;border-radius: 1px !important;}”]
خون پرنده ، ناوار ، 1397- 1396
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”1292″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_btn title=”PDF” style=”custom” custom_background=”#086289″ custom_text=”#ffffff” shape=”round” size=”lg” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fanimaehtiat.com%2FAnima%2Fuploads%2F2020%2F07%2FBird-Blood-.Anima-Ehtiat.pdf|||”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
ایده ها و اتود ها
مهترين ويژگی خون پرنده ، اتود بودن آن است به اين معنی که چگونه می توانيم در فضای يک متن، به عنوان مثال«مکبث»، فضاهايي برای پيوند زدن با ديگر شيوه های هنری پيدا کنيم ؟. رويکرد هنرمفهومی اين امکان را در اختيار هنرمند قرارد داده است که بتواند به تشريح ايده ها بپردازد بی آنکه بخواهد الزامن آن ها را اجرا کند. همچنین، اين امکان نيز ميسر است که گسترة اقتباس های گوناگون در قالب نمايش يا سينما از يک متن را به حوزه های ديگر از جمله هنرهای جديد توسعه داد.
خلاصه ای از لايه ها در خون پرنده
در لايه اول، اين ايده طرح شده است که شعر ديداری با ديالوگ های مکبث درآميخته شوند. اين اجرا می تواند به شيوه های گوناگون طرح شود. اجرايي با همکاری شاعران، نقاشان،گرافيست ها،کارگردانان و بازيگران.در لايه دوم طرح در فضای چيدمان، پيگيری شده است، سه جادوگر و الواح سياه.اين ايده نيز در فضای چيدمان طرح شده است: تصور کنيد در يک کارخانة متروک، سه صفحه نمايش بزرگ به ترتيب لوح ها قرارگيرند و هر يک از آن ها، فيلم های «مکبث ساختة اورسن ولز»،«مکبث اثر رومن پولانسکی» و «سريرخون اثر آکيراکوروساوا» را نمايش دهند.
لايه سوم روش اجرا مبتنی بر کنشی پرفورماتيو و چيدمانی فعال با تعدادی تخم بلدرچين است. اين اثر به مثابة مرثيه ای است بر «انسان ~ پرنده». در لايه بلدرچين نسبت «مکان~ فضا» را در اين تخريب (انهدام جای زيست همه جانداران) واکاوی می شود.
لايه The fighter، خشونت پنهان در زبان را از طريق اجرايي نمايش گون برملا می کند.لايه آخر، ارجاع به يک «ويدئو شعر» دارد که در آن تصوير ريشه های يک لغت به عنوان فرمی ديداری و الزامن نه قابل خوانش، ارائه شده اند.
بيشتر مطالعه کنيد: اتمسفری از جهان طيف ها، ايده هايي برای موزه هنرهای معاصر
« متن کامل را به صورت PDF از بالا دريافت کنيد»
modulationart@[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator][/vc_column][/vc_row][vc_row nav_menu=”45″ title=”Quick access”][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_wp_custommenu nav_menu=”45″ title=”Quick access”][/vc_column][/vc_row]